missbelinda

Senaste dagarna

Kategori: Allmänt

Halli hallå! Någon kanske är lite nyfiken på vad jag har sysslat med de senaste dagarna, eller inte?! Aja, jag skriver några rader ändå ifall jag skulle glömma bort det.

Fredag: I fredags firade vi att självaste Rolf Göran Bengtsson fick äran att bära Sveriges fana vid os invigningen genom att hoppa lite. Fast nja, det var väl kanske inte bara för att fira Roffe, det var väl mer för att det var länge sedan sist och i fredags passade det bra med lite små skutt. Hindrena bestod av två sockerbitsräcken på mellanläget och en liten oxer som var ungefär lika hög. Inte direkt OS höjder, men alldeles lagom för ett dressyrekipage som inte hoppar allt för ofta.
Efter stallvistelsen påbörjade jag Extreme makeover: Hästbuss edition. Tog ur mattan (som vägde en miljon kilo) och höseglet (som ska bytas ut) och skurade sedan ur både hästdelen och packningsdelen. Nu luktar det nästan inte ens häst där inne längre. Lagom till att jag skurat klart började OS invigningen och då kollade jag så klart på den.

Lördag: Ridning i skogen i alla gångarter.

Söndag: Utsläpp på morgonen, vilodag. Kvällen ägnades åt bullbakning, något som blivit lite av en sommartradition. Så nu är frysen fulld med en massa goda kanelbullar, det är ju inte helt fel.

Måndag (idag): Litet dressyrpass på plan.

Efter stallet har jag mest suttit i TVsoffan och kollat på fälttävlan, och det har ju gått riktigt bra för Sverige, både individuellt och laget. Jätteskoj! :D Imorgon är det dags för sista momentet, banhoppningen och jag kommer helt klart se till att kolla och hejja på så mycket det går här hemifrån!

Jag har också sett att Hudik har lagt ut ryttarmeddelandet inför helgens tävling och domaren i mina klasser är helt ny för mig. Det blir spännande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: