missbelinda

Slut på helgen

Kategori: Icke hästrelaterat

Ja, nu var ännu en helg över. Förra veckan spenderades den uppe i Umeå och denna vecka hemma i Sundsvall.
Gatufesten har ju som sagt varit här i stan, tyvärr sämsta artistutbudet på länge men jag slapp ju betala (pga vann biljett i våras) så jag ska inte klaga allt för mycket ;)
 
I torsdags var det först Melody Club som körde igenom en massa gamla godingar, bland annat min favoritlåt av dem: Covergirl så det var skoj. Roligt band att se på, eller ska man säga sångare, snacka om att showa på scenen!
Sen så stod jag typ längst fram på Thin Lizzy, kul band att se det med trots att det inte är så många kvar av originaluppsättningen. Men låtarna är ju lika bra för det och jag lyckades dessutom få ett plektrum som basisten kastade ut, det är inte alla som har ett sådant! (I och för sig så kastade han ut rätt många under konserten men ändå...)

Torsdagskvällen avslutades med Rival Sons, ett relativt nytt band för mig men ack så bra det var!!! Helt klart Gatufestens bästa bokning om ni frågar mig. En sjukt bra avslutning på kvällen.
 
På fredagen såg jag endast Deportees och Soundtrack of our lives, igår var det inget band jag ville se så jag stannade hemma. Så någon recension av Sean Paul som spelade då kommer av förklarliga skäl inte att dyka upp här.
 
Ja, det är väl vad som hände i stan denna helg. Lite tråkigt musikutbud enligt mig eftersom jag hellre står framför en scen och hoppar än sitter i ett trångt öltält en hel kväll men det är skoj att det ändå händer lite saker här hemma :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: