missbelinda

Träningshelg

Kategori: Allmänt

Nu är ännu en helg över och denna har varit innehållit bland annat plugg, dressyrträning, hockey och så klart det obligatoriska söndagsprogrammet Mästarnas Mästare.

Dressyträningen har helt klart gått över förväntan, trots att det (förutom tis-ons denna vecka) var hur länge som helst som vi red för tränare så kom vi ihåg hur man gjorde och Belle jobbade på riktigt bra. Det var nog jag som tyckte det var jobbigast av oss två, det är inte klokt hur jobbigt det kan vara med ett 30 minuter långt dressyrpass. Nu gäller det att hålla i denna fina form till nästa helg när det är dags för tävling i Härnösand :)

Plugget har till störst del bestått av att läsa och opponera några uppsatser skrivna av klasskompisar, rosanörd som jag är så har jag använt en rosa penna för att styka över saker här och där. Jag råkade faktiskt rita en rosa häst i ett av häftena också hihi, men det var bara för att jag blev så inspirerad av att en arkitekt såg till att hästarna i ett stall fick äta ur marmorkrubbor så då kände jag mig tvungen att illustrera detta ;) Tur man har kompisar med samma humor som en själv.

Nästa vecka blir en kortvecka, med endast två lektioner om jag inte missuppfattat det helt. Imorgon ska vi prata om uppsatserna och på tisdag har jag en engelskalektion, på onsdag har vi mösspåtagning på eftermiddagen så då blir det en kul dag med klassen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: