missbelinda

Torsdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag ridit veckans sista ridpass, det brukar ju vanligtvis bli på söndagen men eftersom jag åker bort imorgon och inte kommer rida förrens på söndag kväll så blev veckans sista pass idag istället.

Det var ett bra pass :) Nu när vi börjar komma igång så blir det mycket övergångar med fokus på att hon ska reagera snabbt. I början tror jag att både hon och jag var lite ringrostiga efter en så pass lång vila från dresserandet men nu börjar vi sakta men säkert känna oss som vanligt igen.
 
Idag red jag dessutom på hackamore för typ 5e gången (om det ens är så många gånger) hon verkar trivas väldigt bra på det i alla fall. Det var lite svårstyrt i början, men det var ju inte så konstigt eftersom jag inte ridit med det på över 5 år när jag red på ridskolan och en av hästarna hade hack, och för Belle hade aldrig haft ett sådant "i munnen" förrens nu för nån vecka sedan. Nu känns det inte alls lika ovant för varken häst eller ryttare :)
 
Nu blir det vila för Belle i helgen, och istället för jobb kommer hon få mysa i hagen och bli ompysslad av sin personliga hästskötare.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: