missbelinda

Barbackadressyr

Kategori: Allmänt

Halli hallå.
Skolfri dag idag (hade blandat ihop min labbgrupp med den som skulle vara idag) så det var skönt att klockan kunde ringa en timme senare än igår.

Dagens ridning: Jag ville fortsätta lite på gårdagens "dressyrpass" och samtidigt rida ute i skogen, då jag tänkte att jag skulle skritta nedre till framhoppningen eller nya banan. Väl i stallet så kom jag på att det var ett tag sedan jag red barbacka, så då bestämde jag mig för att göra det idag. Så jag tog på kandaret (och ett stigläder som halsrem ifall jag skulle behöva lite balanshjälp, har alltid det när jag rider barbacka. Behövs dock inte användas allt för ofta) och så svingade jag mig smidigt upp på min 175 cm höga häst och skrittade iväg genom skogen mot framhoppningsbanan. (Eller ja, svingade och svingade, jag använde våran uppsittningspall haha).

Det blev ett ganska kort litet pass i alla gångarter med övergångar mellan alla gångarter och några byten. Det var faktiskt lättare att känna om ett byte blev rätt utan sadel :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: