missbelinda

Fredag på engelska, friday

Kategori: Icke hästrelaterat

God lunch/förmiddag på er.
För min del är det "God efter lunch" om någon undrar.

Idag är det fredag, och denna vecka har gått väldigt fort om jag får säga det själv, men det beror nog delvis på att jag gick runt och trodde det var söndag hela dagen i måndags.
Jag har ingen biologiföreläsning på Miun idag, istället har jag börjat kika på min universitetskurs nr 2, nämligen Engelska A. Till skillnad från min biologikurs som är på samma nivå som gymnasiebiologin så är denna kurs snäppet högre än det jag läst på gymnasiet (engA, engB och engC). Första uppgiften handlar om grammatik och jag ska bestämma om ord är ett verb, substantiv, adverb och liknande. Grammatik har aldrig varit en favoritdel när jag läst språk (svenska, engelska och spanska) men när denna del är färdig om några veckor så blir det lite andra uppgifter, bland annat några böcker som ska läsas.

Engelskan läser jag på distans, så nu blir jag väl en av många hästbloggare som gör det haha. Kursen finns att läsa på plats på universitetet också men jag tyckte det verkade bra att kunna lägga upp plugget lite mera självständigt. Jag har dessutom två kompisar som läser samma kurs fast på campus så det känns bra om vi skulle behöva hjälp med något. Självklart finns det ju lärare att fråga, men oftast går det minst lika bra med en kompis :)
 

"Substantiv är namn på ting,
till exempel boll och ring
Verb är sådant som man gör,
till exempel går och kör
Adjektiv är sånt man är,
till exempel dum och kär"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: