missbelinda

När en klass blir full på 5 min

Kategori: Allmänt

För lite mer än en timme sedan öppnades anmälan till Högbos tävlingar i november, efter 5 minuter och 52 sekunder var MsvC:1 full (20 platser). MsvB:4 hade lediga platser en lite längre stund, efter 36 minuter och 44 sekunder blev alla 30 platser upptagna.

Jag hann i alla fall komma med i dom klasserna, fast först trodde jag inte att det skulle gå för vår stationära dator som jag hade parkerat vid bestämde sig för att låsa sig typ två minuter i sex, så då fick jag kuta till mitt rum och väcka min dator. Anledningen till att jag inte satt vid min från början var för att jag tänkte att det nog går nån hundradel snabbare om man har en datormus att klicka med istället för "plattan" på en bärbar.

Hur som helst så är klasser+box bokade. Tyvärr var jag fem sekunder för sen för att få ett rum på anläggningen till oss människor, men det är ju över än en månad kvar till tävlingen så det kan säkert hända att någon väljer att stryka sig innan dess.
 
Hos Högbo RK gjorde jag faktiskt min nationella debut med min ponny Da Capo. Då fanns det ingen anmälningshets, på den tiden (2008) var det bortlottning som gällde. Jag faktiskt bortlottad från en av klasserna då, men vi kom med som reserv i den klassen sedan. Så eftersom det har hänt förr så kanske det händer igen, vem vet?!
 
Bara för att jag babblar om Da Capo och nationell dressyr så får han vara med på bild, dock inte från Högbo (har inga bilder därifrån ens) utan från Östersund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: