missbelinda

Spara och förvara

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-
 
Jag har kommit på vad jag ska sysselsätta mig med nästa gång det blir en regnig och lagom seg dag:
Spara hästfilmer på dvd-skivor så att de överlever längre än min dator. Nuvarande filmkamera införskaffades på mellandagsrean 09 så jag har digitala filmer sedan 2010 och det kan ju vara kul att ha kvar i framtiden också :)
 

Hur jag ska rädda mina ännu äldre filmer inför framtiden känns som nästa problem att klura ut en lösning på. De finns nämligen på band som bara passar i vår stora filmkamera som förmodligen räknas som antik i dagens högteknologiska samhälle. Än så länge går det ju bra att koppla in den till en tv och sedan spola fram till rätt tävling, men i framtiden lär ju inte sladdarna passa i någon tv-skärm, och en mindre vacker dag lär väl filmkameran brinna upp eller nåt, men innan dess kanske jag har hittat en lösning?! Jag tycker vi håller tummarna för det! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: