missbelinda

Tisdag 16 april

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår red jag först upp till ridskolans paddock och travade och galopperade lite där och sedan avslutade vi med att skritta övre. Sen var det bara att vänta på att hovslagaren skulle komma, jag hann tvätta två schabrak och mitt ländtäcke också. Nu var inget av schabraken det jag tänkte tävla med till helgen, men täcket kommer att packas med till framridningen så det känns skönt att det kommer vara rent och fint.
 
Ja, Belle blev skodd och det gick bra. Frågade om det syntes något att hon ätit örter för hovarna (Hoofix från HippoK9) de senaste veckorna och han sa att det syntes högst upp på hoven men att det dröjer några månader innan det märks i nedre delen av hoven och det är ju klart, det tar ju ett tag för hovarna att växa. Men det var ju kul att det verkar ge resultat :)
 
Idag är det dags att komma igång och dressyra lite, vet inte om jag rider inne eller i paddocken, det beror nog lite på väder och hur mörkt det har hunnit bli för vi har kvällen så jag rider sent idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: