missbelinda

Torsdag 18 april

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår red jag i ridhuset, hade precis som jag önskade bra gas redan från början och då kändes det också bra från början. Red mest skolor och övergångar.
 
Idag har det regnat större delen av dagen, så klart också när jag var på stallet. Var inte på dressyrhumör och hade det inte regnat och om underlaget ute hade varit bra så hade jag ridit ut. Istället blev det lite uteridning inomhus, tog på mig en Uhipkjol så jag skulle hålla mig torr om benen på vägen till och från ridhuset. Belle fick ha ett av sina vinnartäcken på sig, det är ett FinnTack de har ju lite glansig utsida så jag tänkte att det borde ju stå emot vatten (bättre än fleecetäcke) men njaa det regnade nästan rakt igeom det haha. Ridningen blev alltså skritt, trav och galopp i ridhuset. Inga större krav än att hon skulle svänga, bromsa och gasa när jag ville.
 
Sedan fick hon gå ut i hagen igen, det regnade fortfarande men nuvarande utetäcke (skaldelen av ett Rambo Duo) är så gott som vattentätt, två tummar upp för det!
 
Imorgon hoppas jag på finare väder, då blir det nog lite tävlingsgenrep i ridskolepaddocken, annars blir det i ridhuset. Sedan är det baddags och lite packningsfix så det mesta är förberett inför lördagen. Även om vi inte åker jättetidigt så är det himla skönt att ha så mycket som möjligt fixat sedan innan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: