missbelinda

Fredag 1 februari

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!

Nu är det februari, själv välkomnade jag den nya månaden genom att vara vaken till klockan 3.30 på morgonen. Det är rätt skönt ibland med distansplugg när man kan bestämma själv vilken tid man ska göra uppgifterna. Tex har jag skrivit lite i kursens diskussionsforum nu på kvällen.
 
Gårdagens inlägg handlade ju först om en borttappad mikrofon, och om någon undrat över den så kan jag meddela att jag hittade den när jag sökte lite ordentligare efter hundpromenaden. Nu ligger den på mitt skrivbord och där hoppas jag att den stannar.
 
Ridningen igår blev inne i ridhuset, där det så klart stog en massa hinder. Bland annat ett som gjorde att man inte kunde rida på en hel långsida för rätt som det var så stod det en fot till ett hinderstöd ca 30 cm från ridhusväggen... Aja, så kan det vara ibland. Jag red på tränset för första gången på ganska länge och det gick ungefär som väntat, lite "ovant" för oss båda men ändå helt OK när vi började komma igång.
 
På kvällen gick jag hem till en kompis och träffade några gamla klasskompisar. Det gäller att passa på när alla är hemma från jobb/plugg osv. De andra gick hem runt elva för att hinna med sista bussen och jag tänkte att eftersom jag bor så nära att jag går så kan jag ju stanna kvar en stund, den stunden blev till ca fyra timmar... Aja, tiden går fort när man pratar och har en dator att kika på. Det roligaste var nog dock tvättlappen på min halsduk då det stod att man skulle tvätta den ut och in. Ehm ja, hur går till med en halsduk?! haha
 
Efter lite färre timmars sömn än vanligt blev det dags att kliva upp ur sängen och återgå till vardagen idag. Dagens ridning blev också i ridhuset, idag var det alldeles tomt från både hästar och hinder, wehoo! Hade tränset idag också men hängde på gramantygeln som en liten hjälp för oss båda för att lite lättare hitta rätt arbete. Brukar inte rida med den så ofta men nån gång ibland får den följa med upp i ridhuset som lite extrahjälp.
 
Imorgon har vi lunchfodringen och förhoppningsvis är det lika fint väder som de senaste dagarna så vi kan ta en mysig utetur :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: