missbelinda

Fredag 8 februari

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
Ännu en vecka börjar ta slut, men inte riktigt än - det är ju idag+lördag+söndag kvar.
 
Igår red jag i ridhuset, det blev en fortsättning på tisdagens pass (i onsdags blev det ju vila) och igår gick det mycket bättre. Det tog inte alls lika lång tid för oss att bli överens så då kunde vi istället göra lite "saker". Provade på galoppdelen från nya LA:3, och den förvända delen är ju väldigt lik galoppen i MsvC:1 (förvänd halvvolt). Största skillnaden är att man vänder halvt igenom vilket blir en lite snävare sväng än i C1.
 
Så nu när jag utforskat det nya programmet så börjar jag bli ännu mer sugen på att tävla lite :) Innan årets första "riktiga tävling" har jag dock ett annat program att plugga in, nämligen FEI lag för juniorer. Men jag har koll på de flesta vägarna så det ska nog inte vara något problem. Det enda jag tycker är lite ologiskt är att skritten kommer mitt i travdelen, men men, alla program kan ju inte se lika dana ut.
 
Idag ska jag lunchfodra alla hästar och förutom att mocka till Belle så ska jag också mocka till två hästar till för deras ägare är borta i helgen. Det kanske låter jobbigt men är man van med en Belle som gärna grisar ner lite extra så känns alla andra hästboxar väldigt lättmockade. Det är nästan lite terapi att stå och mocka och lyssna på radio också (kom ihåg hörlurar till mobilen bara, det blir så svårt annars...)
 
Belle ska ridas också, vet inte riktigt om jag går in i ridhuset eller om jag rider ute.

Kommentarer

  • Sanna Svedin säger:

    Fin blogg!
    Var gärna med i min veckans blogg!:)

    http://gottagetdown.blogg.se/2013/february/vinnaren-och-ny-omgang.html#comment

    2013-02-08 | 13:52:02
    Bloggadress: http://gottagetdown.blogg.se

Kommentera inlägget här: