missbelinda

Proppjakt

Kategori: Allmänt

Det är bara februari men jag är nog inne på TDB minst en gång om dagen för att kolla om det släppts en proposition till någon av de tävlingar jag funderar på att åka på. I och för sig går det för det mesta att gissa sig till klasserna, men det är alltid kul att kolla vilka domare det är, om det är nåt meetingpris eller om det står något annat intressant.
 
Något jag märkt av att kolla runt är att priserna på klasserna skiljer sig ganska mycket från tävling till tävling, något jag tänkte lite extra på var att det kostar 400(!) kr att starta en regional MsvB:4 hos en klubb. Då kanske man tänker "Ahaa, fina premier!", men nix. Det är inga premier alls, endast anm.avgift tillbaka+rosett och plakett till de placerade.
 
Hos en annan klubb kostar en reg MsvB:4 150 kr, och då är premierna på 700, 500, 300 (rosett+plakett).
 
Hos en tredje klubb kostar en reg MsvB:4 250 kr, och då är premierna på 600, 400, 300 (rosett+plakett)

Det är ganska intressant att kolla vad det kostar på olika klubbar, och rent generellt så känns det som att startavgifterna är lite billigare här uppe i Norr (Sundsvall/Umeå/Östersund) och lite dyrare runt Stockholmstrakten. Sen så finns det självklart undantag från denna teori, men som sagt: Det är kul att klicka runt och se vad olika klubbar har för klasser på tävlingarna och vad det är för startavgifter och premier tycker jag.
 
Sen blir jag ju lite otålig över att propparna till "mina" tävlingar ska komma ut, men men det är ju trots allt bara februari...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: