missbelinda

Ridstövelångest

Kategori: Utrustning

Gaah, finns det något jobbigare än att vara på ridstöveljakt?!
(och innan nån undrar: mina Cavallo lever fortfarande men jag brukar hålla ögonen öppna efter andra stövlar ändå)
 
För några veckor sedan hade horsemeup ett väldigt bra pris på Königs Favorit och då blev jag lite sugen på att beställa. Började då googla och läsa på forum och hemsidor efter åsikter och priser på andra affärer osv. När jag väl bestämt mig för att slå till på ett par så är erbjudandet slut...
 
Aja, det finns ju andra butiker som säljer samma stövlar. Men grejen är den att det finns så många märken och modeller att jag blir alldeles snurrig, och här i Sundsvall finns det inte så stor möjlighet att prova andra märken än Cavallo, och eftersom ridstövlar är en ganska dyr investering så vill man ju att det ska bli rätt!
 
Ett tag var jag inne på Petrie Olympic, och nu senast på Königs Favorit. Men jag har också hittat ett annat märke som heter Derby. Det är från det märket båda Dressyrmupparna beställt sina stövlar (genom denna sida) och det verkar också vara en rätt bra stövel. Nackdelen är dock att det knappt finns några som har sådana så det är svårt att hitta recensioner och åsikter. Så just nu hoppas jag att de får hem sina stövlar snart så jag kan läsa vad de tycker om dem, båda har ju haft Cavallostövlar innan så då vet jag ju ungefär vad de har att jämföra med.
 
Så istället för att "bara" ha tre märken snurrandes i huvudet (Cavallo, Petrie, Königs) så har jag nu fyra (Cavallo, Petrie, Königs och Derby). Vem har sagt att det ska vara enkelt att hitta fina och prisvärda stövlar?
 
Om jag var jätterik så hade jag lätt beställt ett par av varje för att sedan noggrant jämföra och se vilka jag gillar mest, men nu har jag inte 20-30 tusen över att nöjesshoppa sådant för så jag får helt enket fortsätta googla, läsa och kolla på bilder tills jag hittar det märke och den modell som verkar bäst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: