missbelinda

Tisdag 12 februari

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!

Idag är det ju semmeldagen, jag har ätit två stycken! :D Först en hemma och sedan frågade en stallkompis om vi ville ha semlor precis innan vi skulle åka och då är det ju oartigt att tacka nej liksom ;) Mycket goda var dom i alla fall, båda två!
 
Igår red jag lite på planen vid stallet, mest skritt och sedan några varv trav och galopp, skönt att inte tänka "dressyrjobb" varje gång man är på en ridbana, det går bra att "bara rida runt" lite också.
 
Idag har vi busat i snön! Skrittade först nedre och var lite lagom orolig över att möta någon när det är en smal stig och runt 50 cm snö på sidorna om stigen. Men vi klarade oss utan hästmöte. Sedan red jag på övre rundan och passade på att trava och galoppera fram och tillbaka på en raksträcka några gånger (den vägen är bred så det går bra att mötas och man ser om det kommer någon så man kan bromsa). Avslutade med att rejsa upp till masten en gång, det tyckte Belle var mycket roligt - jag också! Det är så roligt att bara skippa dressyrandet ibland och busrida lite :D
 

Över till en helt annan sak: Såg att en kompis på fb hade skaffat en ny ridhjälm. En svart Charles Owen ayr8 med bred rosa mittendel (och svart "nät" över). Blev lite lagom avundsjuk på henne måste jag erkänna. Jag visste inte ens att det fanns såna hjälmar. Dock såg den inte lika knalligt rosa ut som min favoritnyans av rosa, men det är ju så klart svårt att avgöra på en bild också.
Efter lite googling så har jag märkt att man kan beställa Charles Owen hjälmarna i massa olika färgkombinationer, både på mittendel men också på "passpoalerna" bredvid mittendelen. Jag vet nån som kommer få svår beslutsångest över hjälmdesignen den dagen det blir dags att köpa en ny...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: