missbelinda

Torsdag 28 februari

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår tänkte jag skritta nedre, det kändes som en lagom tur efter två dagars dresserande. Dock har de senaste dagarnas plusgrader inte varit så bra för underlaget i skogen, Belle klev liksom igenom snön i så gott som alla steg på den snöiga stigen så turen blev inte så lång. Så istället skrittade vi några varv på vår ridbana, den är också lite lagom påverkad av de få plusgrader som kommit till Sundsvall så den är lite slaskig för närvarande men det gick finfint att vandra runt på den en stund.
 
Idag blir det ridning i ridhuset, men innan dess åker nog jag och mamma förbi på Hööks för att hämta ett gäng kataloger att lämna ut på dressyrtävlingen nästa helg. I nästa vecka ska vi också packa en massa goodiebags med lite smått och gott till alla som kommer och tävlar, och fixa hederspris till alla som blir placerade. Att greja med priser är ett mycket roligare funktionärsuppdrag än att hitta funktionärer till olika sysslor tycker jag, dock gick det finfint för mig att hitta speakers till alla klasser så det känns skönt att det är fixat.
 
Apropå funktionärer osv så blir det inget tävlande på klubbtävlingen för min del nu på söndag, istället är det jag som sitter bakom bordet vid bokstaven C i två klasser. Om någon planerar domarmutning så gillar jag saltlakrits och rosa prylar ;) Närå, skojja bara. Mig mutar man bara med en prydlig ritt! Så jag ska ta och plugga lite på nya LA:3 och kolla igenom LB:2 innan dess.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: