missbelinda

30 januari

Kategori: Allmänt

Halli hallå!
 
Idag har Belle vilat, och jag var rekordsnabb i stallet på morgonen (tack vare god förberedelse med extra höpåsar igår).
 
Efter lunch gick jag och en kompis ner på stan för att kika lite. Jag var också in på två banker, hämtade ut lön från den ena och sedan såg jag till att "uppgradera" mitt kort hos min egna bank. Har ju haft ungdomskort sedan jag skaffade bankkort i nian så det kändes som att det var dags att fixa ett "riktigt" betalkort nu. Sedan hade vi siktet inställt på semmelfika men det slutade med glass på donken istället. Glass på vintern kanske låter knäppt, men prova själv att gå runt inomhus i affärer iklädd din tjockaste vinterjacka så kommer du märka att kall glass lockar med än semla och kaffe/choklad :P

Blev lite hastigt avbruten från vistelsen på stan av att stallkompis sett att Belle var konstig i hagen, hon hade legat ner och sedan varit alldeles svettig. Dock verkade hon må bra när vi kom fram, så troligtvis hade hon nog rullat i snön och sedan fastnat (i snön eller i ett bensnöre) och sedan fått kämpa för att komma upp igen. Så det blev ett oplanerat stallbesök till idag, men det gjorde ingenting - bara skönt att se att hon mådde bra och att det inte var magen som spökade igen. Passade på att byta till ett annat utetäcke, med ett svanssnöre på ifall hon på något sätt lyckats fastna i bensnöret, trots att jag sett till att de är lagom långa.
 
När vi var på stallet så var världens sötaste hundvalp där också, så när Belle var ordentligt undersökt så passade jag på att kramas lite med den en stund. Hon är så himla gullig och snäll och jag vill bara ta hem henne. Men då skulle nog ägarna bli lite sura, och min hund Coffee skulle nog bli lite avundsjuk ;) En av valpens ägare, Emelie har några bilder utlagda här och här om ni vill se :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: