missbelinda

Fredag-lördag-söndag

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
I fredags red vi för tränare för första gången på jag vet inte hur länge. Perfekt med någon som kollade på oss och få lite pushning och hjälp. Jag behövde någon som såg till att jag red ordentligt och Belle behövde en ryttare som red bra. Det var lite jobbigt i början men ju men gick bättre längre in i passet. 
 
I lördags skrittade jag först i skogen och red sedan lite på planen, hade rätt bra koll på det mesta redan från början tack vare passet dagen innan. Behöver jag ens säga att jag hade träningsvärk i både ben och mage efter två dressyrdagar? Haha det är jobbigt att rida.
 
Igår så var vi på tävling för första gången sedan slutet av april. Vi var upp till RK Östjämten som ligger i Hammarstrand. Längre inlägg om det kommer. Efter tävlingen åkte vi och hälsade på min gamla ponny Da Capo som bodde knappt fem minuter från ridklubben. (Han tävlade i lördags och vann en klass!! Bästa ponnyn). Han stod i en jättestor hage med en massa gräs tillsammans med några hästkompisar och bara myste. Sen var han mer intresserad av att äta gräs än att prata med mig men det var väl inte allt för oväntat haha. Han hade hur som helst inte kunnat fått ett bättre hem än vad han har nu vilket känns superbra!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: