missbelinda

Fredag 14 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Idag vid lunch var jag och Coffee på pudeldejt med hans vita buskompisar. Vi hade bra tajming med tiden, för knappt en timme efter vi kommit hem så brakade världens oväder ut, det öste ner regn och både åskade och blixtrade i nästan en timme. Sedan lugnade det ner sig och övergick till normalt regn blandat med duggregn.
 
Belle fick vila idag, men det var lite uppehåll när vi var på stallet så hon fick stå ute och smaska i sig en massa gräs en stund medans mamma mockade boxen. Då passade vi också på att vinka av en stallkompis som skulle iväg på hopptävling under helgen, jag blev lite lagom sugen på att tävla jag också då... Aja, vi får se fram emot att komma igång mer med ridningen istället, vi har travat lite rakt fram i några dagar och om ungefär en vecka kör vi igång med galopp igen. Jag kommer knappt ihåg sist vi galopperade (om vi inte räknar med de två sprången häromdagen som uppstod då det tydligen var jätteläskigt när en bil körde förbi ridplanen haha).
 
Känner ni förresten igen den här tjusiga hästen? (översta bilden) Hittade dit via en gemensam kompis blogg och passade på att klicka runt lite och kollade på dom fina bilderna. Den är från Färstas sommardressyr förra året. Årets upplaga pågår denna helgen men vi är alltså inte med på startlistan. Och för en gångs skull är jag nästan lite glad att vi inte är det, med tanke på dagens dåliga väder och att det inte verkar bli så bra under resten av helgen heller. Utetävling i pissväder är aldrig kul (så det är jag glad att vi slipper vara med om), men om det blir fint väder kommer jag helt klart åka dit och kika lite. Man kan ju inte låta bli när det är tävling en kvart hemifrån med fina hästar både från distriktet och från andra delar av landet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: