missbelinda

Fredag 7 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
I onsdags var jag på stallet på morgonen, red samma gamla runda i nån form av duggregn och svängde in på en av banorna och skrittade runt några varv där också.
 
Sen blev det till att komma hem, duscha, byta om och sedan traska bort till Skvaderns student och dela ut gosedjuren till tre glada kompisar. Vi var några stycken som kollade på och vi tog en promenad ner till stan för att kolla på flakåkningen, vi blev nog både lite nostalgiska och avundsjuka. För även om man var halvt döv och halvt hes efteråt (och blivit mosad på foten av en klacksko) så var det kul. Och nu stod vi där, precis ett år efter och kollade på årets glada studentbarn. Två studentmottagningar hann jag med att besöka innan det blev kväll och mera partydags att dra vidare på. (För deras del, inte min haha) Nästa vecka går resten av stan ut, och jag har minst en glad kompis att gratta då också.
 
Igår skrittade jag övre, och idag skrittade jag nedre (några varv på framhoppingen) och övre. Red i dressyrsadeln för första gången på länge, jag har ingenting emot min hoppsadel men min dressyrröv trivs helt klart bäst i dressyrsadeln haha.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: