missbelinda

Måndag 3 juni

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Igår red vi den gamla vanliga rundan i skritt, men när vi red förbi en av utebanorna så var det en häst som galopperade runt där. Då insåg Belle hur tråkigt det är att bara skritta och bestämde sig för att trava några meter istället, haha det är kul att hon är pigg och glad. Vi ska dock försöka hålla oss till skritt i några dagar till så hon får väl stå ut med att bli avundsjuk när andra hästar får springa i snabbare gångarter.
 
Idag har det regnat hela förmiddagen, och jag var inte allt för sugen på att rida ut. Så istället blev det en vilodag och jag passade på att smörja sadlarna, tvätta några schabrak, städa stallskåpet och mocka ännu nogrannare än vanligt (dvs extremt-pedant-jättenoga). Lite extra stallpyssel helt enkelt. Nu återstår bara att komma ihåg att ta med nya schabrak tills nästa gång jag ska rida då jag inte tror att jag har något rent (och torrt) på stallet just nu. Jag har börjat längta lite efter mitt rosa eskadronschabrak till dressyrsadeln, tror jag ska se om jag hittar det. På hoppsadeln tänkte jag sätta fast mitt nya bruna schabrak som HippoK9 skickat, har dock ingen bild på det just nu. Men det är i alla fall brunt och fint!
 
Rosaaa!!!!!! Åh nu vill jag komma igång och träna snart så vi kan vara matchiga med lindor, schabrak och tröja. Det känns dock inte lika nödvändigt nu när vi är ute i skogen och vandrar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: