missbelinda

Filmtips

Kategori: Icke hästrelaterat

Halli Hallå!
 
Vi kan börja denna onsdag med ett filmtips tycker jag. 
The Intouchables (Svensk titel: En oväntad vänskap) Fransk film om kille som blir assistent åt en förlamad man och de blir kompiar. Jag vill inte säga så mycket mer om handlingen än det man kan lista ut genom titeln och trailern för jag tycker att alla borde se den och få en egen uppfattning om den!
 
Jag trodde först att det kanske skulle vara lite svårt att hänga med då den är på franska (mitt franska ordförråd består av ca tio ord) och man då måste vara fullt koncentrerad på texten jämfört med om det är en film där de pratar ett språk man förstår. Men det var bara i början jag tänkte på spåket, sedan var jag så inne i filmen att det inte spelade någon roll att jag endast förstog typ tre ord som de sa under hela filmen.
 
Aja, se den om ni vill se en bra film! Så det så!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: