missbelinda

Onsdag 20 mars - igen

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
(Nu kommer ett "dagens ridpass")
 
Red i ridhuset idag, hade turen att vara ensam större delen av tiden. Red tillsammans med en annan när vi red fram som sedan var klar och när jag började trava av så kom det in ett ekipage igen.
 
Började med en massa skritt-halt-skritt med fokus på att hon skulle stanna direkt, och lyssna på skänkeln och gå fram direkt när den kom på. Gjorde samma sak i traven med lite övergångar trav-skritt-trav. En väldigt basic övning som ju görs varje gång man rider, men ibland är det bra att tänka lite extra på det för att bli lite påmind om att det går att få till ännu finare reaktioner än vad man är van vid.
 
I galoppen tyckte Belle att det var roligt att byta några gånger, sedan blev det mycket roligare att springa superfort och sprattla på bakbenen samtidigt. Hon kan många specialsteg min lilla dressyrhäst :) Galopperade också på en mindre fyrkant (typ en stor volt omgjord till en fyrkant) och tänkte lite piruettaktigt i hörnen.
 
Avslutade med lite skolor på långsdorna.
 
Det var förresten andra gången jag red med mina chaps och jag är än så länge nöjd. Kul att jag hittat ett par som sitter bra på både höjden och längden, annars brukar det bli en kompromiss då det antingen blir höga och för breda, eller bra bredd och kort skaft (och då brukar det senare alternativet vinna för sladdriga chaps vill jag inte ha). Ibland har man tur när man kollar realådorna i affärer :)

Kommentarer

  • Ida & Ebba säger:

    SV; Aa visst! Kmr med en länkning på din blogg vid 21.00-22.00 ! ;D

    Svar: :) Samma här
    Anna Sundström

    2013-03-20 | 20:33:00
    Bloggadress: http://sthlmsryttarnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här: