missbelinda

Onsdag 27 mars - igen

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Dagen började med föreläsning på Miun, vi hoppade rakt in i biologins värld och det var lite saker som var ungefär samma som i A-kursen och så klart lite nya saker. Det ska nog gå att klara denna kurs också :)
 
Efter skolan åkte jag till stallet och började fixa och dona. Märkte dock att Belle hade en lös baksko så vi höll oss till skritt på ridturen. Det skulle inte förvåna mig om hon lyckades trampa lite på den igår när hon tokade runt (den kan så klart ha suttit lite löst innan också, det börjar bli lite lerigt i hagen så det blir ju lite som så att skorna "fastnar" lite). Hur som helst så hade vi sån tur att några andra hästar i stallet ska skos imorgon och då kunde hovslagaren klämma in Belles lilla (eller ja, stora) hov i sitt schema. Så det känns bra att skon blir fixad så snabbt som möjligt :)

Igår mailade jag till Östersund-Frösö RK för att boka box till deras dressyr i maj, fick svar bara någon timme senare så det känns skönt att Belle har någon stans att bo när vi åker dit. Ska vi prata mer tävling så bestämde jag mig för att bara rida en klass i Hudik, så det blir bara MsvC:1 då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: