missbelinda

Onsdag 6 mars

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Gårdagens ridning blev i ridhuset, passade på när det var ledigt i stora. Tyvärr var det en massa hinder och bommar ivägen (så att man skulle kunna rida övningen "klockan" på alla tre volter, dvs hinder några meter innanför båda långsidorna och på medellinjen). Gaah, börjar känna mig som en gammal dressyrtant nu, men det är inte roligt att rida bland en massa hinder, och inte heller att rida på långsidan när ett annat ekipage börjar hoppa ett hinder nästan bredvid dig...
 
Hur som helst så var Belle ändå ganska bra, hon gjorde det jag bad om, även om det inte blev så många intressanta vägar pga skräp hinder i vägen.
 
Idag satt jag i sadeln före klockan åtta (8!) och passade på att rida i stora ridhuset innan det blev upptaget kl nio. Helt tomt från skräp och nyharvat = Dressyrtant Anna var nöjd! Passade på att rida lite mer programvägar (mest byte-sluta från FEI'en, men också MsvC-skolorna). Idag kändes det bättre än igår, och mycket bättre än i måndags så om vi fortsätter i samma stil blir det en bra tävling :)
 

Imorgon blir det nog en liten utetur för även om det inte går att göra så mycket annat än att skritta så är det tråkigt att rida i ridhuset flera dagar på rad. Fast just nu blåser det som fan här i stan så jag hoppas att det inte ligger en massa träd på ridvägarna imorgon (hoppas så klart också att det hinner sluta blåsa inom kort, det känns som att delar av huset kommer flyga iväg flera kvarter bort just nu). Det var inte heller så kul med halv storm ute när jag skulle hämta posten, för när jag öppnade brevlådan så flög en liten avi iväg in på grannens gård så jag fick skynda mig att jaga rätt på den, så grannarna lär ju undra över de konstiga spåren en bit in på deras gård haha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: