missbelinda

Tisdag 28 maj

Kategori: Allmänt

Halli Hallå!
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev någonting här, men det har inte hänt så mycket spännande heller. Belle och jag har mest ägnat oss åt skogsturer och gräsätning (eller ja, Belle har ätit gräs - inte jag).
 
I helgen har jag varit hemma hos en kompis och ätit pizza, kollat på en miljon avsnitt av Vänner och spelat NHL på playstation. Och inte för att skryta, men om ni undrar vem som vann alla matcher utom en så kan jag ju svara att det var jag. (och det är inte ens mitt spel haha) Så nu vill jag bli tilltalad som hockeyproffset och inget annat hehe.
 
Idag var vi på återbesök hos veterinären med Belle och hon tyckte att det såg bra ut och att vi sakta men säkert kan börja sätta igång med lite längre skrittpass och snart böjda spår, trav osv så det känns skönt! 
 
I söndags hände förresten en tråkig sak, när jag kom hem och skulle starta min dator så bara pep den jättehögt och sedan ville den inte vara med och leva längre.Jättekul när man pluggar på distans (dvs behöver datorn) och inte direkt har någon "köpa ny dator buffert" på banken. Nu är jag alltså X antal pengar fattigare men vad gör man inte när man är mer eller mindre beroende av en dator i vardagen? Hur som hest igår åkte vi och köpte en ny men den var det nåt fel på för musplattan slutade fungera efter en kvart så idag lämnades den tillbaka och jag kom hem med en annan istället. Den förra trotjänare till laptop levde i ganska bra precis 4,5 år, hjälpte mig att skriva tre feta gymnasieuppsatser och i nästan två år levde den utan batteri då det en dag brann upp/laddade ur så den hade nog ett ganska fint datorliv ändå. Men behöver jag säga att det känns lyx att kunna flytta datorn utan att behöva stänga av den och dra ur sladden? Och att kunna stoppa in hörlurar/högtalare utan att behöva sucka över att ljudet knastrar och glappar. Jag hoppas helt enkelt att denna nya kompis överlever minst lika länge! Nästa steg är att göra allt i min makt att försöka återuppliva den gamla så pass att det går att spara lite bilder och andra dokument, tyvärr är jag ingen fena på datorkirurgi så vi får väl se om jag lyckas eller inte.
 
Ja, det var väl en liten lägesrapport i alla fall.
 
Gräsätning i lördags, konstigt nog ser inte gräset grönt ut på bilden men det kan både jag och Belle intyga att det var :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: