missbelinda

Kandarputs

Kategori: Allmänt

Ikväll ska jag ägna mig åt att ge lite kärlek till mitt kandar. Det är dags för en storrengörning (Läs här om hur jag brukar göra) av det tycker jag!

Det kanske låter knasigt att sitta hemma en lördag och smörja kandar, men ja, då får jag väl vara lite knasig idag då. :P

Idag skrittade jag ut, hade faktiskt kandaret på då, inte för att jag brukar ha det ute, men jag har köpt en vippstång för att jag ville prova och se hur det fungerar med en sådan. (Nu har vi inte alls något problem med den vanliga, men man kan ju alltid testa något nytt ibland, kanske blir det lite bättre, kanske blir det lite sämre). I alla fall, jag provade med den stången i torsdags i ridhuset också, och det var nog lite ovant för Belle, för förutom att den "vippar" lite så är den också något smalare än den vi hade innan. Men hon tyckte nog att den var helt OK att ha i munnen. Och för er som tappat bort er i mitt ordsvammel så kan jag ju sammanfatta det med: Jag hade kandaret med nya stången ute för att hon skulle få känna efter hur den "smakade".:)

Så, kandaret ska plockas isär och smörjas, och betten ska få bada så de blir extra rena och fina :)

Imorgon ska jag som sagt vara domare på klubbtävling, så jag ska kika igenom LC:1 så jag kan den. Sedan så ska jag rida i ridhuset, det blev ingen msv privatklass pga lite miss i kommunikationen och planeringen, så istället blev ridhuset bokat för oss dressyrryttare som ville rida igenom program. Och det behöver jag, för nästa helg är det ju äntligen dags för tävling, så det gäller att passa på att träna när tillfälle ges! :)

Tillägg: Nu verkar det väl som att jag aldrig smörjer mina grejer när jag är på stallet :P Men det gör jag faktiskt ;), men då blir det bara "ytligt" med "Horsemans one step". Brukar ta hem träns och kandar lite då och då för att rengöra dom riktigt ordentligt också. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: