missbelinda

Dagens teori

Kategori: Allmänt

Ja, idag hade jag alltså lite teori för ponnyträningsgruppen på ridskolan. Jag pratade lite allmänt om vad som är bra att tänka på när man ska åka på tävling och vad man gör på tävlingsplatsen. Jag hade till och med gjort ett litet häfte med punkter som startade med att berätta vart man hittar propositioner och slutade med att man ser till att pyssla om hästen ordentligt när tävlingsdagen är slut.

Det var alltså mest basic grejer, som till exempel:
* Se till att hyra transport i god tid innan
* Lär dig programmet ordentligt (tips finns här)
* Att en packlista kan vara smart för att inte glömma något (Inlägg om det här)
* Få en överblick över tävlingsplatsen så man får koll på vart allting ligger (toaletter, vart man hämtar protokollet osv)
* Vad man tänker på när man rider fram
Och så vidare...

Sedan gick vi igenom LC:1 som de ska rida på söndag när det är KM. Tex hur många olika saker som kan finnas med i ett och samma bedömningsmoment och att man ska ta det lugnt och inte stressa igenom programmet och såna saker.

Förhoppningsvis tyckte de att det i alla fall var lite intressant och inte bara ännu en tråkig teorilektion ;)

I och med detta så har jag faktiskt gjort min sista uppgift till Ungdomsledarkursen (den förra var att göra en presentation om ridklubben) så nu ska jag bara gå på sista kursdelen om ca 3 veckor och därefter är jag en färdigutbildad ungdomsledare. Skoj! :D

Kommentarer

  • Emma Elfstrand - hästblogg säger:

    då kanske man inte behöver det?! Jag har i ärlighetens namn inte kollat TR, men köpte ändå för säkerhets skull. Nåja, det 'r ju ändå kul att ha ett par att variera med :)

    2011-11-01 | 08:38:37
    Bloggadress: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: